جدایی هریس از بایدن! 

گویا نظرسنجی‌های انتخاباتی اخیر، چندان به مذاق نامزدحزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده خوش نیامده است! در همین راستا، کامالا هریس تاکتیک جدیدی مبنی بر "غیریت سازی در قبال بایدن"را در پیش گرفته تا بلکه به این وسیله بتواند آرای مخالفان درون حزبی بایدن و برخی رای دهندگان مستقل را در دقیقه ۹۰ انتخابات به سود خود به گردش در آورد. مشاوران انتخاباتی هریس این رویکرد را مفید و موثر قلمداد کرده و در مقابل، سران حزب دموکرات آن را قماری خطرناک و غیر قابل اتکا می‌خوانند. در هر حال، هریس تصمیم خود را اتخاذ کرده است! 
کد خبر: ۱۴۷۷۸۷۹

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، اصل ماجرا از این قرار است که ترامپ طی ماه‌های اخیر بار‌ها در سخنرانی‌های انتخاباتی خود، هریس را شریک مطلق بایدن در بروز خطا‌های راهبردی، اجتماعی، مهاجرتی و اقتصادی در آمریکا قلمداد کرده و حضور وی در کاخ سفید را مترادف با تکرار دوران چهارساله ریاست جمهوری جوبایدن دانسته است. کامالا هریس که در طول مبارزات انتخاباتی بار‌ها به خاطر اشتباهات دولت زیر انتقاد قرار گرفته بود این بار نیز مجبور به پاسخ در مورد ناتوانایی‌های ناشی از کهولت سنی بایدن شد. یکی از خبرنگاران آمریکایی از هریس پرسید که چه زمانی متوجه کاهش کارایی ذهنی رئیس‌جمهور شده است و او پاسخ داد که در طول سه سال و نیم دست کم هفته‌ای یک بار با بایدن ملاقات کرده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت. با این حال هریس ادامه داده است: اجازه بدهید کاملا واضح بگویم که ریاست جمهوری من ادامه دوران ریاست جمهوری بایدن نخواهد بود و من ایده‌های جدیدی در عرصه‌های گوناگون خواهم داشت. 
همین سیگنال هریس کافی بود تا معدود هواداران بایدن در حزب دموکرات از او دلگیر شوند. معاون رئیس جمهور آمریکا به این نتیجه رسیده که همزادپنداری او و بایدن، یکی از عوامل کاهش محبوبیت حزب متبوعش در نظرسنجی‌های ایالتی (خصوصا در ایالات حساس و سرنوشت ساز) است. هنوز مشخص نیست هریس دقیقا در هر یک از عرصه‌ها می‌خواهد چه سیاست متمایزی از بایدن در پیش گیرد، اما بدیهی است که او تمایلی مبنی بر شناخته شدن به عنوان "بایدن شماره دو"در سه هفته باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر ندارد! کامالا هریس مدعی شده است که او مانند هر فرد جدیدی در حوزه ریاست جمهوری او نیز با خود تجارب زندگی و حرفه‌ای و ایده‌هایی تازه به همراه خواهد آورد. به علاوه، او نماینده نسل جدیدی در رهبری آینده آمریکا خواهد بود که چندان علاقه‌ای نسبت به بایدن و روش حکمرانی وی در مسند ریاست جمهوری آمریکا نداشته اند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها